All too often fitness centers, medical providers, colleges, and organizations in many other industries seek to distinguish themselves only on the quality, convenience, and experience of what they sell, say the authors. It’s not that those things aren’t important. But they matter only as means to the ends that people seek. Too many organizations lose sight of this truth. Even when they do pr…
Selama ini masyarakat mulai mengenal psikologi sebagai pemberi solusi bagi masalah seleksi pegawai, asesmen, pelatihan, promosi dan penempatan. Sedikit saja yang tahu bahwa psikologi sebenarnya juga merambah ke bidang pemasaran. Bila dibaca dengan seksama, temuan riset yang disajikan dalam buku ini bisa memberi insight yang berguna bagi bisnis Anda.
Mengingat sumber daya yang terbatas dan persaingan pasar yang ketat, pembentukan brand love dan brand loyalty sangat penting bagi UMKM seperti Maiimi. Untuk menyelidiki hubungan antar variabel, penelitian ini akan menggunakan metode survei online yang ditargetkan kepada pelanggan setia Maiimi. Desain penelitian akan menggunakan model Structural Equation Modeling (SEM). Dalam penelitian ini, hip…
The purpose of this research is understanding consumers tendency for showing anti-brand reaction behavior after they?re no longer using Blackberry Smart Phone (post-exit situation). Anti-brand reaction behavior such as complain to public, obsess about harming the brands, and other negative behavior are predicted by consumer internal psychology factor, attachment style, which formed by two dimen…