It is common for business-to-business firms to use references from client firms when trying to influence prospects to become new customers. In this study, the authors define the concept of business reference value (BRV) as the ability of a client's reference to influence prospects to purchase and the degree to which it does so. They develop a three-step method to compute BRV for a given client …
Historically, when targeting potential adopters of a new product, firms have tended to focus first on people with disproportional effect on others, often labeled ?opinion leaders.? The authors highlight the benefit of targeting customers with high lifetime value (CLV), or ?revenue leaders.? The authors argue that targeting revenue leaders can create high value both by accelerating adoption amon…
The authors present a new model that links the well-known RFM (recency, frequency, and monetary value) paradigm with customer lifetime value (CLV). Although previous researchers have made a conceptual link, none has presented a formal model with a well-grounded behavioral ?story.? Key to this analysis is the notion of ?iso-value? curves, which enable the grouping of individual customers who hav…
Ada Tabel
Ada Tabel
Ada tabel
Penelitian ini menjelaskan mengenai penerapan segmentasi konsumen berdasarkan CLV agar dapat menghasilkan profil konsumen bagi perusahan untuk memberikan perlakuan yang tepat bagi masing ? masing konsumen. Dalam memproses data yang akan digunakan, penelitian ini mengunakan segmentasi RFM sebagai langkah awal untuk mengidentifiksi data dan dilanjutkan dengan klasterisasi menggunakan K-Means agar…
Seiring dengan semakin ketatnya persaingan dunia usaha, membuat perusahaan berusaha untuk berupaya menjaga loyalitas pelanggannya. Namun ternyata pelanggan yang loyal tidak berarti bahwa pelanggan tersebut juga profitable. Penelitian ini bertujuan untuk mengimplementasikan metode Customer Lifetime Value (CLV) pada perusahaan pelayaran PT X untuk mengetahui hubungan loyalitas dan profitabilitas …
Ada tabel
Ada tabel