.
This article examines competition among Wal-Mart, Kmart, and Target using two distinct but related approaches. The authors first develop and estimate a discrete game in which each chain's store presence and format decisions in local markets depend on the decisions of its competitors and market characteristics. This analysis is extended to evaluate the determinants of store revenues for each cha…
Founded in 1961, Wal-Mart has grown into the world's largest corporation. Along the way, Wal-Mart's rapid growth and aggressive tactics led to criticism about its effect on local communities. Several studies have concluded that the entry of Wal-Mart into local communities lowers wages, kills small businesses, and reduces social connectedness. As one study put it, Wal-Mart reduces social capital…
The authors examine the value-destroying and value-enhancing effects of a giant player's foreign entry on incumbents operating in that region. They use Wal-Mart's entry into the United Kingdom, through its acquisition of Asda, as the empirical context. Drawing on the marketing, strategy, and finance literature streams, the authors develop hypotheses as to why some incumbents are negatively affe…
The rise of Wal-Mart has produced a number of effects that many commentators find surprising. The author argues that understanding Wal-Mart illuminates a large gap in the understanding of business organizations. However, it is suggested that what a recent observer calls "the Wal-Mart effect" (Fishman 2006) can be better described as "the stakeholder effect." If one can understand Wal-Mart with …
Wal-Mart's emphasis on "Always low prices. Always" has made it the largest retail operation in history. However, this unrelenting mission has also created a way of doing business that draws substantial criticism regarding the company's employment practices, relationships with suppliers, and the company's impact on local economies. This paper focuses on a company that delivers low prices to cons…
The phrase "The Wal-Mart Effect" has made its way into the culture as a shorthand for the range of effects resulting from Wal-Mart's way of doing business. A megacorporation with sales that consistently rank it as the number-one or number-two publicly traded company in the United States and in the world, Wal-Mart has impacted wage rates, prices, and economies on a local, national, and global sc…
Penelitian ini bertujuan untuk mengintegrasikan pengaruh faktor persepsi konsumen dalam memprediksi pembelian merek pribadi (private brand) pada hypermarket carrefour di indonesia oleh Fin dan Suh (2005). Sampel penelitian ini berjumlah 200 responden pada 2 kategori produk (makanan dan rumah tangga). Metode Structural Equational Modelling dengan bantuan perangkat lunak Lisrel, digunakan untuk m…
Laporan magang ini membahas mengenai audit atas penjualan dan program loyalitas pelanggan Department Store A (DS A) yang dilakukan oleh KAP ABC untuk periode yang berakhir pada tanggal 31 Desember 2013. Secara lebih rinci, laporan magang ini membahas mengenai standar akuntansi, prosedur audit atas akun-akun yang terkait dengan penjualan dan program loyalitas pelanggan, analisis atas hasil prose…
Ada tabel
Dewasa ini, shopping center atau pusat perbelanjaan telah menjadi salah satu obyek wisata yang banyak diminati oleh semua kalangan masyarakat. Hal ini dikarenakan adanya perubahan gaya hidup konsumen dalam berbelanja, dari sekedar hanya mengkonsumsi barang atau jasa yang dibutuhkan, sekarang aktivitas berbelanja menjadi sarana untuk relaksasi, jalan-jalan dan mencari hiburan sehingga memberikan…
.Lamp : 2 p.
Di tengah maraknya persaingan di bidang retail, pelanggan menjadi aset yang penting bagi setiap perusahaan. Oleh karena itu, setiap perusahaan dituntut untuk dapat menjaga pelanggan yang telah mereka miliki. Salah satu cara yang sedang berkembang saat ini adalah dengan mengimplementasikan Customer Relationship Management (CRM). Matahari Department Store sebagai salah satu pionir di bidang retai…
Ada tabel.
Kebutuhan konsumen akan berbagai macam produk tak dapat dipungkiri merupakan ladang yang amat luas bagi para pemasar untuk menuai keuntungan yang besar. Pusat perbelanjaan sebagai salah satu sarana atau tempat yang berfungsi untuk menyediakan berbagai kebutuhan tersebut terus berkembang pesat dan masing-masing memiliki karaktaristik tertentu sesuai dengan target pasar dan jenis produk yang diju…
Ada tabel.